ExNOLBloggerek

ExNOLBloggerek

ExNOLBloggerek

2016. február 14. - ZorróAszter

Hogy teljes legyen a NOLBLOGos retro fíling, úgy látszik, az ULTRAWEB is műszaki hibának álcázva próbál kiutálni bennünket a szerveréről.

Ha ez megtörténik, akkor a cuccot felteszem valamelyik másik ingyenes tárhelyszolgáltatóra, amit majd itt fogok közzétenni (sőt ha lehet, több helyre is):

 

ExNOLBloggerek.uw.hu (egyelőre ez az egy van most)

 

És ezt a blogot is felteszem még más helyekre, mert ezt is törölhetik.

 

 

Gondoltam, a kezdeti lelkesedés csökkenni fog, de mivel két hét alatt se csökkent, akkor a két hét tapasztalatai alapján megcsináltam az egyes számú verziót. De csak akkor teszem fel, ha az uw.hu már nem döglődik - ha döglődik egyáltalán.

 

Megpróbáltam kijavítani a közben felmerült hibákat:

1. Solide és mások finom célzásai alapján csináltam egy előnézetet, amit lehet javítgatni. És amikor már nincs javítás az előzőhöz képest az okézás előtt, már nem üres lap jön be az okéra, hanem már a frissülő az új sorral.

2. Akkor mivel a kutya se adta meg az emilcímét, azt a mezőt kihagytam.

3. Néha gond volt a nolblogos ikonokkal. Nem tudom, mi volt a hiba. Újraírtam az egészet.

4. Nem számítottam rá, hogy valaki idézőkelet ad meg a címben, Ezért zavaró \ jelek jelentek meg idézőjelnél.

5. A kék magyarázó szöveget pár nap múlva leveszem.

6. Nem tervezek másik bejegyzést. Ez lenne a segítség meg üzenő hely. Esetleg ha nem vagyok itt, és nem válaszolok, segítség lenne, ha válaszolna aki tudja a választ a kérdésre.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2016. 02. 22. Előjött egy ikonokkal kapcsolatos hiba

 

Pár olvtársnál a Default ikon jelent meg. Rájöttem, hogy azoknál, akiknek ékezetes betű van a nickjébe.

Az ok: a PHP itt az uw.hu szerverén rosszul konvertál kisbetűkre szöveget (strtolower), ha az ékezetes. Korábban ez jól működött. Ma romlott el. És a saját gépemen jól is működik továbbra is. Valamit az uw.hu-n változtatott ma a rendszergazda.

De azért sikerült kikerülni a problémát, csak bosszant, hogy nem jöttem rá pontosan. mi egészen pontosan az ok.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://exnolbloggerek.blog.hu/api/trackback/id/tr408344214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2016.05.20. 15:58:27

Én is köszönöm! :)

Xilit 2016.05.21. 08:53:33

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de hiányolom ZorróAszter nyüzsgését. :)
Azt már olvastátok, hogy a strasbourgi bíróság döntése értelmében felszabadult a kommentelési lehetőség?
Grincs hozta a hírt tegnap, Péter új posztján, remélve, hogy visszaállhat a Nolblog, az igazi.
Én kétlem, de nem lennék ellene. :)
Merre jár Valika, Atlasz.............és a többiek? Persze, ott a Facebook.

pettra01 2016.05.21. 13:34:47

Nincs bennünk kitartás. Pedig megmaradhattunk volna, amikor a szélbe szórtak minket, de talán mégsem volt annyira fontos. Nem olyan nagy fáradság ide is föltenni, ha ír valaki valamit, mégse teszi legtöbbünk, közben meg hiányoznak a régi beszélgetések...

Xilit 2016.05.21. 14:35:55

pettra, gyere át a blog.,hura. Ha kommentelni tudsz, blogot nyitni is. A blogstar-ról csak azért nem törlöm magam, mert a Nolblog után az első regis sikerélményem volt. :)

pettra01 2016.05.21. 14:49:00

Köszi, csináltam egyet, hát nem is tudom, majd kiderül, volt-e értelme...

pettra01 2016.05.21. 14:55:36

Csak Zorró a végén ideges lesz, hogy telepakolom a kísérleteimmel a frissülőt :) De majd törli, ha sokallja, nem igaz?

Xilit 2016.05.21. 15:06:08

ZorróA' nem ettől lesz pipa! :) Rakd fel, hadd lássuk!

pettra01 2016.05.21. 15:11:26

Ott van, teljes pompájában.

Xilit 2016.05.21. 15:15:28

A Nolblog olyan volt, mint egy kis falu. Egy hegyi falucska, tóval, ladikokkal, nagy jegenyékkel, fenyőfákkal és nyírfaligetekkel - haza beszélek . Ebben a falucskában mindenkinek volt egy háza, kinek kisebb, kinek nagyobb, verandával, terasszal vagy csak egy paddal a kapu előtt. Meg-megálltunk diskurálni, be is térünk az invitáló szóra, hol ide, hol oda, felhörpintettük a kávét, a férfiak letörölték a sörhabot a szájukról, morzsolgattuk a süteményt, és csak mondtuk, csak mondtuk, amí csak kifért.
Hát, persze, hogy hiányzik.

pettra01 2016.05.21. 15:19:53

@Xilit: Az volt a jó, hogy egyből láttad, ha valaki írt valamit. Így meg, hogy szanaszét vagyunk, keresgélni kell. Na ezért is jó lenne ez a exnolblogos gyűjtő, hogy megkönnyíti az észrevételt, persze ahhoz az kell, hogy mindenki tegye is fe a cuccát.

KapitányG 2016.05.21. 16:14:35

@pettra01: Ha rákattintok az ajánlóból, akkor ez az oldal jön be:
csakmondom123.blog.hu/admin/post/edit/8736448
- és természetesen "az oldal megtekintéséhez nincs jogosultságo(d)"m

Xilit 2016.05.21. 16:35:00

KapitányG, úgy jutottam be, hogy kattintottam a blog.hu bétára. De, ha itt klikkelsz pettra nevére, bejön az adatlapja, onnan pedig rá tudsz menni a posztára.

KapitányG 2016.05.21. 16:41:01

@Xilit: A posztot olvastam a blogspotos blogban, nem azért szólok, mert nem tudom elolvasni. Csak (a jövőt tekintve) jó lenne, ha az ajánlóból be lehetne menni, nem az admin oldalra jutna az ember.

pettra01 2016.05.21. 16:52:12

Valamit mindig elszúrok. Vannak mindenféle nézetek, biztosan nem jót rakok fel, hát majd talán beletanulok :)

pettra01 2016.05.21. 16:52:50

De hogy mi vaz ezzel a jogosultsággal, azt végképp nem értem.

KapitányG 2016.05.22. 09:41:17

@pettra01: A blog.hu-nál az lehet a baj, hogy az admin .lett belinkelve, ahhoz persze, hogy csak neked van jogosultságod. Viszont ma meg azt vettem észre, hogy most az ajánlóban kétszer szerepel a keresztrejtvényes posztod, a 17-i és a 20-i link is a blogstar-ra visz.

ZorróAszter 2016.05.22. 11:11:33

@pettra01:

Kedves Pettra!

Mint talán régebben is tetszett látni, nem vagyok ideges típus. :o)

De nem egészen értem, mit szeretne. A blogspoton abbahagyná és a blog.hu -ra tenné fel a korábbi cikkeket?

És a blogajánlóban írjam át visszamenőleg a régi blogspotosakat a blog.hu-n lévő címekre?

Más:
A problémát az okozta, hogy még benne tetszett lenni a szerkesztőben, amikor a cikk címét tetszett kimásolni. Így aki rákkantit, nem a cikkhez jut, hanem az Ön cikkének a szerkesztőbe próbál belépni persze sikertelenül mert nem tudja az Ön jelszavát.

De ha ilyet látok, kijavítom.

pettra01 2016.05.22. 11:19:30

@ZorróAszter: Hogy mit szeretnék? Nem igazán tudom, azt hiszem, nem tudom eldönteni, melyik felületet szeressem, mindnek van előnye és van hátránya. Itt is ahol vagyunk, hát milyen betűk ezek? Alig látni. Borzasztó. Ha lehetne egy kívánságom, akkor az lenne, hogy szeretnék valami törlési jogosultságot a magaméhoz, hogy én el tudjam tüntetni, ha akarom. Lehet azt?

ZorróAszter 2016.05.22. 11:21:53

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Javítottam. Most jó.

ZorróAszter 2016.05.22. 11:31:27

@pettra01:

Kedves Pettra!

Lehetne, de az, hogy mindenki csak a sajátját törölhesse, kb. akkora programozási munka, mint az összes eddigi. És nem gondoltam rá, hogy lesz ilyen igény.

De ha meg tetszik mondani, mely sorokat töröljem, megteszem.

pettra01 2016.05.22. 12:27:22

@ZorróAszter: Áh, annyit azért nem ér. A jövőben vigyázok. Most föltettem egyet, remélem, így már jó lesz.

ZorróAszter 2016.05.22. 12:53:18

Kedves Pettra!

Ez most a címlapjára mutat.

csakmondom123.blog.hu/

és nem a cikkre

csakmondom123.blog.hu/2016/05/21/botrany_a_kobon_565

Ha ott tetszene kimásolni a címet, amit tényleg meg akar mutatni, akkor nem lenne ilyen gond.

Régebben szerintem jól tetszett csinálni.

KapitányG 2016.05.22. 12:55:51

@pettra01: Nem lett jó :( Nézd meg, lécci, a blogspot-os blogodat.

pettra01 2016.05.22. 12:57:27

@ZorróAszter: Javítottam, akkor kérem szépen a rosszat törölni :)

KapitányG 2016.05.22. 13:02:39

Pettra, a Szar ügy című bejegyzést nem a blog.hu-ra írtad, hanem a blogspot.hu-ra!

pettra01 2016.05.22. 13:07:31

@KapitányG: De, ott is ott van, csak most láttam, hogy élesíteni is kell vagy mi, hát most megtettem, na ezt mondom, hogy olyan bonyolult ez a világ, hogy folyton eltévedek benne.

KapitányG 2016.05.22. 13:10:10

Most már jó :) Lehet törölni az egyik linket.

KapitányG 2016.05.22. 13:12:16

Illetve javítani az egyiket, hogy ne a blog.hu-ra vigyen mindkettő.

pettra01 2016.05.22. 13:12:36

@KapitányG: Köszi, majd a főnök úr törli. Érdekes, ha én nyitom meg, én látom, szóval megtévesztő. Most csak attól félek, hogy elfelejtem, hogyan csináltam, és legközelebb előlről kezdem a bénázást:)

KapitányG 2016.05.22. 13:18:04

@pettra01: :))
Kibírjuk :) Legföljebb akkor majd a legközelebb után következőnél sikerül bénázás nélkül :)

Xilit 2016.05.22. 14:47:06

Ez jó műsor volt, mi lesz, amikor én jövök? :))

Zavar a Xilit, hogy lehetnék megint Nyírfa? Lehet módosítani a felhasználónevet anélkül, hogy törölné magát az ember? Két regis kísérletben is próbálkoztam itt a Nyírfával, egyik sem sikerült. A Xilites, igen.
Hát, most mit csináljak? Semmit? :)

pettra01 2016.05.22. 14:54:41

@Xilit: Szerintem ne is törődj vele, úgyis mindenki Nyírfának fog hívni, csak hát ezek a regisztrációs buktatók megviccelik az embert. Kénytelen betűket belerakni, kivenni, megszámozni, legyen benne ékezet, ne legyen benne, szóval engedelmeskedni kell a rendszernek:)

Xilit 2016.05.22. 15:12:26

Akkor jó, majd szét is kürtölöm, hogy az én nevem Nyírfa, nem Kukorica János(né). :)

CsipkeRózsa 2016.05.29. 13:21:18

@Xilit: szerintem, a csengő melletti kis kockába (ahol képet lehet betenni) belépve, lehet módosítani a jelszót.
Lépj be akockába, ott nyisd meg az indapass beállításokat, onnan már látod, hogy mit szeretne változtatni, és ráklikkelsz a jelszó módosítására.

CsipkeRózsa 2016.05.29. 16:59:37

@Xilit: én a jelszóra figyeltem, de látom, nem azt szeretnéd módosítani. Ott próbálkozz a nicknév megváltoztatásával is. Amennyiben nem sikerül, tedd be a képhez a régi ikonodat, az is egy ismertetőjel.

Xilit 2016.05.29. 21:51:34

@CsipkeRózsa:

Köszi, látod, erre nem is gondoltam. Mármint az ikonra. Arról mindenki tudni fogja, hogy Xilit=Nyirfával. :)
Mert milyen fontos, hogy mindenki tudja.....na, most lebuktam. :)

Ha a gyerkőcöm rám fog érni, megcsináljuk. Még egyszer köszi!

ZorróAszter 2016.05.29. 23:05:41

@Xilit:

Ha tetszene írni a blog.hu ügyfélszolgálatának, szerintem ők tudnának segíteni abban, miért nem megy ez a Nyírfa dolog.

ZorróAszter 2016.05.29. 23:10:36

Közben rákerestem a keresőben.

Ezek között nincs olyan, amit Ön regisztrált? Pl. ott egy Nyírfa meg vannak Nyírfacukrok is.

13 Nyírfa-t találtam a blog.hu felhasználói között

nyirfa kati
2010.06.09 óta tag.

Hostinec Nyírfavendéglő
2011.02.13 óta tag.

xver
2009.04.07 óta tag.

nyirfa
2009.05.21 óta tag.

nyírfa
2009.05.30 óta tag.

Nyírfacukor ( xilit )
2009.11.10 óta tag.

nyírfalevél
2010.07.14 óta tag.

Nyírfacukor
2010.09.10 óta tag.

nyírfacukrostermékekboltja
2010.10.08 óta tag.

Nyírfa
2011.01.04 óta tag.

gyx
2012.01.08 óta tag.

nyírfaága
2012.06.25 óta tag.

Star69
2015.04.07 óta tag.

Xilit 2016.05.30. 07:51:53

Szeretem ezt a végtelenített oldalt. :)

Kedves ZorróAszter, köszönöm a fáradozását, de egyikük sem vagyok. Életem első és egyetlen, illetve kényszerűen ismételt regisztrációját a Nolblogon követtem el, valamikor 2010. táján. Itt csak idén próbálkoztam a kiűzetésünkkor. :) Úgy emlékszem, az első sikertelen kísérlet éppen a foglalt felhasználónév miatt történt, a második hivatkozására már nem is emlékszem.
lehet, hogy nem kéne ragaszkodnom ? Gondolkodom. :)

CsipkeRózsa 2016.05.30. 13:01:02

@Xilit: ha eljön a fiad, akkor azt is megteheti, hogy Nyírfa1 néven új regisztrációt készítsen és beteheti az ikonodat is. Akkor biztos a siker.

Xilit 2016.05.30. 15:15:37

@CsipkeRózsa:

Kedves Rózsa, nem kockáztatok! :)
Az ikon - hála neked - megmenti a nyírfaságom , egyelőre ennyivel beérem, a többi meg elválik.

Xilit 2016.05.30. 15:18:21

Ezt elfelejtettem: A Nolon sem a Nyírfa regim él, hanem a Nózi, de hogy miért, fogalmam sincs.

ZorróAszter 2016.05.30. 18:53:38

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Azért gondoltam, hogy Ön is ott lehet közöttük, mert például ott egy Xilit is:
Nyírfacukor ( xilit )
2009.11.10 óta tag.

Igen, a Nyírfa ékezettel meg ékezet nélkül akkor foglalt, de szerintem Nyírfa2 lehetne mint a NOLBLOGon..

Nol: Szerintem ki kell jelentkeznie a Nozi-ként, és újra belépnie a Nyírfaként.

Xilit 2016.05.30. 21:17:59

@ZorróAszter:

Kedves ZorróAszter , annyit variálták a Nolblogot, hogy már nem is ismertem ki magam rajta. Amíg megvolt a játszóterünk, a blogtérbe többnyire a saját blog felől léptem be, Nyírfaként. de, ha a Nolblog főoldalán jelentkeztem be, akkor ott a Nózi ugrott fel. Nem is törődtem már vele, csakhogy nem gondoltam a jövőre, mégpedig, hogy a blogtér megszűnésével esetleg elveszik a Nyírfa név.
Így is merjek próbálkozni a ki-belépéssel?

Xilit 2016.05.30. 21:56:19

Megcsináltam. A Nolon újból Nyírfa vagyok. Köszönöm !! :)

ZorróAszter 2016.06.02. 23:33:36

Kedves Nyírfa!

Azt válaszoltam volna, hogy ne kockáztasson. Maradjon inkább Nózi :o)

De akkor örülök.

Viszont itt nem akar mondjuk Nyírfa2 lenni?

Xilit 2016.06.03. 07:32:20

@ZorróAszter:

Kedves ZorróAszter, ha útbaigazít, hogyan változtathatok itt felhasználónevet, akkor nagyon is!
Tegnap a fiam vezérletével bekerült az avatarom a helyére, de a "Beállítások" üzemben nem láttunk névvváltoztatásra utaló lehetőséget.

A Nolon , belépéskor ki kell törölnöm a Nózit, és beírnom a Nyírfát a jelszó kíséretében. Nem tudom, a NOL miért ezen a néven rögzített. Nem tragédia, csak rejtély.

ZorróAszter 2016.06.10. 07:00:00

Kedves Nyírfa!

Arra gondoltam, hogy itt a blog.hu-n tetszene regisztrálni Nyírfa2 -ként.

Úgy láttam, az nem foglalt név.

Xilit 2016.06.11. 09:54:00

Kedves ZorróAszter, örülök, hogy sikerült betennem ide a lábam. :)

oregembernemvenember 2016.08.29. 09:33:52

Nem szép dolog ez Zorró, hogy egy karantén rekordot nem tudsz megkülönbözetni egy hazugságtól. Az olvasás már általánosban is előbb van, mint az írás, olvassál.
1. Volt egy régebben nyitott oldal a böngészőben.
2. Az az oldal még nem volt vírusos.
3. Mert levette gyorsan valaki a trójait, vagy te vagy más.
4. Dettó.

Na akkor a logrekordok még egyszer, lényegére rövidítve, hogy beférjen:
A vírusirtó karanténja:
2016.02.29. 11:45:43 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:45:42 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:44:06 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:13 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:11 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:09 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:40:56 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/ JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:25:54 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva .
2016.02.29. 11:25:51 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva

Tudod, kedves Zorró, ha én vírusos blogot tennék fel, amit rám bizonyítanának, ezek után hazugsággal vádolnám az illetőt és az anyját szidnám és ráadásul nem hinném el, amit látok, akkor az arcom leszakadna. De nem vagyunk egyformák. Ez a kognitív disszonancia alapesete.

Gondolom az világos, az az általunk csinált site-on - bár kétlem, hogy ilyen "hírverés" után valaki odajönne - te akkor leszel rendszergazda, amikor piros hó esik. Mindegy, számomra informatikai ujjgyakorlatnak jó volt.

Csináld meg a programodat, hogy működőképes legyen, nem kell, hogy még jobban megszégyenülj, Ne járasd le a szakmát, elég, ha csak magadat. Juteszembe, te nem Amerikából kommentelsz?

el-sore

oregembernemvenember 2016.08.29. 09:35:36

1. Azért mert volt egy régebben nyitott oldal.
2. Az még nem volt vírusos, amikor letöltötte a böngésző.
3. Mert a felrakója leszedte az html lapba ágyazott vírust, vagy te vagy más.
4. Dettó.

Kedves Zorró, ha én (vagy más) vírust tennék fel a site-omnra ás ezek után hazugsággal vádolnám azt, aki erre felhívja a figyelmet, ráadásul az anyját szidnám, nem olvasnék, csak írnék és és a tények ellenére hazugsággal vádolnám és elküldeném, a pofám lszakadna. Ráadásul bloggazdaként. De nem vagyunk egyformák. Ez a kognitív disszonancia alapesete.

Na akkor a vírusirtó karanténja lényegére rövidítve:
2016.02.29. 11:45:43 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:45:42 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:44:06 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:13 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:11 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:09 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:40:56 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/ JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:25:54 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva .
2016.02.29. 11:25:51 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva

Miután az előző hozzászólást moderáltad, ezt már előbb lementem, a wordpress-en megtalálható lesz.
Az, hogy te ott ezek után akkor leszel rendszergazda - ha a hírverésed után valaki még használná, amit kétlek - amikor piros hó esik, gondolom világos.

Csináld meg a programodat, ne égesd a szakmát, elég ha magadat. A beszélgetést felteszem a wordpress.ship.hu ra, ott diszeleg az egész tevékenységed.

oregembernemvenember 2016.08.29. 09:37:12

ja és Zorro te meg külön elmehetsz oda, ahová gondolom, mert igazán tudhatnád, hogy minden vírusirtó logol... én a helyedben inkább azon goldolkoznék, hogy hogyan került bele a trójai.

2016.02.29. 11:45:43 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:45:42 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:44:06 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:13 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:11 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:43:09 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:40:56 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/ JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva
2016.02.29. 11:25:54 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva .
2016.02.29. 11:25:51 HTTP-szűrő tömörített fájl http://exnolbloggerek.blog.hu/2016/02/14/exnolbloggerek JS/ScrInject.B trójai kapcsolat megszakítva

ZorróAszter 2016.08.29. 09:48:18

Nagy vicc:

most törölgettem az iszonyatos mennyiségű leveleimet. Erre megtaláltam El-sore (oregembernemvenember) három moderáltba tett tevelét még március 1-ről.

Gözöm sincs, miért került a moderáltak közé? Ráadásul megnéztem a moderált kommentek között admin-ból, és ott nem voltak. Kizárólag az e-mailben látszott és kizárólag az e-mailben a "Beengedem"-re kattintva lehetett engedélyezni.

Erre megjelennek mostani dátummal.

Ez durva műszaki hiba. Én rendesen sosem nézem a leveleket, úgyhogy lehet hogy több ilyen moderált komment is van, csak azokat az e-maileket már töröltem. Úgyhogy se azt nem tudom, hogy a moderáltak közé került, se engedélyezni nem tudnám már.

Xilit 2016.08.29. 14:05:53

Nem véletlen, kedves ZorróAszter, hogy nincs kedvem posztot írni. A Nolblog óta sehol nem érzem otthon magam. De még a késztetést sem, hogy elkezdjek építkezni.

KapitányG 2016.12.29. 12:14:04

Kedves Zorro, ez a "néhány lexikon" most nem fog menni, nem is hiszem, hogy lenne lexikon, amelyben szerepelne, így hát kicsit szétnéztem én is a neten, hátha találok valami hasznosat. Hát nem sokat találtam, de így is azt gondolom, itt-ott változtatni kell a wikis szócikken

Meggyőződésem, hogy nem írói álnév, Kollár Béla néven volt kiadója az Argentíniai Magyar Élet c. lapnak, szerkesztője az Új Világ-nak. Kollár Béla néven jelent meg novelláskötete:
(BÉLA KOLLÁR "¡Quiero vivir!..." 2ªedición.Editorial Arauco .Buenos Aires 1957)
celdasdepapel.blogspot.hu/2015/12/duo-de-belas.html
- a könyvborítón egyébként szerepel a fényképe is:
celdasdepapel.blogspot.hu/2015/12/duo-de-belas.html

A port.hu-ra nem szabad adni, látom a képernyőn Pásztor Erzsit, és a port.hu filmismertetője szerint Pártos Erzsi szerepel a darabban, Szakács Sándor színészt (1917-1965) összekeverik Szakácsi Sándor színésszel (1952-2007) stb. (Mentségükre szól, hogy miután írtam nekik, mindkét téves adatot javították, viszont számtalan esetben nem írok, csak magamban mérgelődöm.)

Az 1902-es születési év akár igaz is lehet, bár nem találtam rá sehol semmit - tud ugyan a net egy 1902-ben született Kollár Béláról, de ő Floridában halt meg 1990-ben, minden bizonnyal csak névazonosság
death-records.mooseroots.com/l/97374802/Bela-Kollar

A Hét c. hetilap 1937. január 20-i száma "fiatal szerző"-ként említi, ha 1902-ben született, akkor ez 35 évesen még talán belefér :)
digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00420/00064/a_het_1937_003_004.pdf
(Színház-mozi rovat, 6. oldal)
A darabról Illés Endre is írt kritikát, szerepel a Halandók és halhatatlanok c. kötetben (Szépirodalmi, 1990, 408.old.)

"Az Új Világ betiltását megelőzően a lap szerkesztését Szász Bélától Kollár Béla vette át" (idézet a szócikkből) - ehhez egy kérdés: honnan lehet tudni, hogy betiltották a lapot?
És egy helyesbítés: nem Kollár Béla vette át a szerkesztést Szász Bélától, hanem pont fordítva:
"A lap két éven át jelent meg, előbb Kollár Béla, majd Szász Béla szerkesztésében"
epa.oszk.hu/01400/01464/00010/pdf/433-443.pdf

Annyit tudunk tehát, hogy Kollár 1937-ben még Magyarországon volt, 1941-ben pedig már Argentínában. A kérdés ("Ennek oka lehetett... - idézet a szócikkből) legföljebb az, hogy mikor és miért emigrált. (Nos, biztos, hogy nem "összeférhetetlennek tűnő magas társadalmi státusz" mián...)

Markovits Györgyi csak a lappal összefüggésben említi (A magyar emigráció irodalmi munkássága a két világháború között, 500. oldal)
epa.oszk.hu/01400/01464/00008/pdf/484-505.pdf
Borbándi Gyulánál sem szerepel, és nem említik a Magyar Irodalom Története c. kiadvány 1982-ben megjelent 4. kötetében sem, ahol pedig kb 120 oldal foglalkozik az emigráns magyar irodalommal. Talán a korabeli lapokban kellene keresgélni (Arcanum?). Próbáltam a spanyol nyelvű oldalakat is, de az említett blogbejegyzésen (és a Mercado Libre Argentina ajánlatain) kívül nem találtam semmit.

ZorróAszter 2016.12.29. 13:13:44

Kedves KapitányG!

Tök vicces hogy én aki néha hónapokig nem nézem a leveleimet, most pont pár perccel azután, hogy megírta a kommentet, látom hogy megírta és automatikusan moderálandóba tette a blog.hu. Amiben külön az a pláne, hogy semmi más jelzés nincs erről, csak a levél. És csakis a levélben küldött linkre kattintva lehet láthatóvá tenni. Úgyhogy óriási szerencsém volt.

Köszönöm szépen a segítségét.

Az argentínai Kollárról itt írják, hogy 1902-en született:
www.ungerska.se/index.php?option=com_content&view=article&id=260:argentina-magyar-folyoiratok&catid=57:argentina&Itemid=92

Az Új Világ betiltása úgy történt, hogy betiltották a posta útján való terjesztését. Most persze belegondoltam, hogy végülis ez nem betiltás, mert hát rikkancs útján lehet hogy terjeszthető maradt elvben, bár ki vesz rikkancstól magyar nyelvű újságot Buenos Airesben?

Szerintem ebben a cikkben volt az is, hogy előbb volt Szász és utána Kollár a főszerkesztő, de most hirtelen nem találom a cikket.

Viszont miközben ezt keresgéltem, ezt találtam:
Kollár Béla (1914-1985)
Egymillió pengő
hunteka.asp.hunteka.hu/szinmuveszeti/index.jsp;jsessionid=D775D03EB702D55207055D9DA9C76378?lang=en&from_page=details&term=128600&page=details&bib1field=0&dbname=database&bib1id=4&record_format=short&monguz_handicap_gui=true
Ezt pár napja még tuti nem dobta semmire a gugli.
Tuti mert ezer féleképpen guberáltam.

Ez tehát egy harmadik Kollár Béla.

ZorróAszter 2016.12.29. 13:18:16

Jaj!!! Most esett le hogy ez megegyezik a színész adataival.

Úgyhogy vagy mégis a színész volt sutyiban az író, vagy ez a forrás is összetévesztette.

Már zúg a fejem :o)

KapitányG 2016.12.29. 13:52:22

@ZorróAszter: Na, ez egyre szebb :)
Végül is el tudom képzelni, hogy a színdarabot a színész Kollár Béla (szül.:1914) írta, viszont volt egy másik Kollár Béla (szül.: 1902), aki Máli néni néven írt a Mikes-levelekre hajazó beszámolókat a magyarországi állapotokról, és újságot szerkesztett Buenos Airesben.
Akkor hát igazából az a kérdés, hogy ki a szerzője az Egymillió pengő című komédiának, Kollár Béla színész vagy Kollár Béla lapszerkesztő. Fel kéne deríteni, nincs-e valahol a színészre vonatkozó anyagokban olyasmi utalás, hogy írt is.
A születési évszámot én is ott láttam (meg a szócikkben), nem is vontam kétségbe. Az "előbb Kollár, aztán Szász, vagy fordítva" kérdésben - akárhol írták is - hitelesebbnek tartom Markovits Györgyit.

KapitányG 2016.12.29. 14:19:00

Nem furcsa? A Színház- és Filmművészeti Egyetem könyvtárában ott a könyv, szerzőjeként megjelölve Kollár Béla színész, és a darab rendezője, Verebes István mégis így nyilatkozik: "„Egykori Színházi Élet-mellékletgyűjteményben fedeztem fel a vígjátékot, szerzője, Kollár Béla nem volt fellelhető sehol."
magyaridok.hu/kultura/jo-ertelemben-vett-videki-szinhaz-643237/

ZorróAszter 2016.12.29. 21:35:19

Tetszik tudni én a wikipédián ott találkoztam először vele, amikor a
Krónika – A 2. magyar hadsereg a Donnál
szócikket írtam. És nem szeretek sok üres linket hagyni a cikkeimmel, ezért írtam meg a színészre vonatkozó szócikkett. Aztén meg az író szócikkét.

Azt, hogy itt nálunk nagy divat volt az írói álnevekkel bűvészkedni, az bennem akkor esett le, mikor a Rátz Kálmán szócikket írtam. Nála láttam, hogy mások, az ismerősei írtak a nevében könyveket. Agárdi Ferenc, Lázár Vilmos és lehet hogy még mások is.

Sőt most már arra is gyanakszom, hogy József Attila a Nemzeti Szocializmust is neki írta valójában.
Szóval én ezért hittem azt, hogy akár még az is lehet, hogy Kollár Béla nem is létezett, hanem Szász Béla találta ki és írt néha a neve alatt, aztán meg miután hazajött, akkor meg valaki más. Akár az az E betűvel kezdődő német nevű Béla (most nem jut eszembe a neve)

ZorróAszter 2016.12.29. 21:49:49

Esetleg még lenne egy nyom. Nem tudom, tetszik-e ismerni a korabeli kiadókat?

Ez a kiadó a Kossuth téren volt, de nem tudom elolvasni a nevet.

De lehet hogy Önnek sikerül, ha ismeri őket. Ki lehet ez a kiadó itt a könyvben?

www.antikvarium.hu/konyv/kosztolanyi-dezso-kovacs-kalman-szindarabok-egyedi-gyujtemenye-18-db-569338

Az 5. sor 2. kép az Egymillió pengő címlapja, és ott írják, melyik kiadó a jogtulajdonos.

KapitányG 2016.12.29. 23:08:08

Bartsch János (színházi? színpadi?) kiadóvállalat kft.

ZorróAszter 2016.12.29. 23:23:45

Köszi szépen.

Akkor úgy tűnik, ez se vezet nagyon tovább.

Közben eszembe jutott, hogy a Kollárokat eredetileg Páger személye miatt kapcsoltam össze. Vagyis az volt a feltételezésem, hogy ha Páger rendezte Budapesten egy Kollár Béla nevű ember darabját, és aztán az ÁVH kikérte egy Argentínában élő Kollár Béla író, újságíró véleményét, hogy haza lehetne-e csábítani Págert, akkor az ugyanaz a személy. Holott nem 100%.

Szóval erre mondtam, hogy közben elbizonytalanodtam.

Még egyszer köszi szépen a segítségét.

ZorróAszter 2016.12.29. 23:28:04

Ja! Amit tetszett mondani, azt kijavítottam a cikkben.

KapitányG 2016.12.31. 08:08:57

Nem tudom, hogy lehetne továbblépni. Majd gondolkodom rajta - de már csak jövőre :)
Boldog új esztendőt!

ZorróAszter 2017.01.01. 12:02:35

Kedves KapitányG!

Boldog új évet Önöknek is.

Közben találtam pár adatot, ami szerintem biztossá teszi, hogy azonosak. Csak az volt a probléma, hogy az argentinok körében a Bella Kollar illetve Bela Kollar nevet használta.

Ennek megfelelően ezzel egészítettem ki a cikket:
"A magyarországi írót és az argentínai emigráns magyar újságírót tehát Páger Antal személye kapcsolja össze. Továbbá az is, hogy az argentínai írónak, aki a magyar emigráción kívül Bella Kollar illetve Bela Kollar néven volt ismert, Argentínában is megjelent két regénye ¡Quiero vivir! (Élni akarok) és El señor Donat se niega a morir (Donát úr nem hajlandó meghalni) címmel. Utóbbi regényéből pedig Kurt Land filmrendező 1970-ben forgatta El hombre del año (Az év embere) című nagy sikerű filmjét."

KapitányG 2017.01.02. 12:45:06

@ZorróAszter: Nahát, a Bella Kollárt és a Donát uras google-találatokat én is láttam, csak átléptem őket, rengeteg Kollár vezetéknevű személy élt/él Buenos Airesben, azt gondoltam, ez a Bella is egy közülük :)

Akkor most már csak azt kellene kideríteni, hogy kerülhettek a HunTéka katalógusába az Egymillió pengő szerzőjének adataiként a színész Kollár Béla adatai.

Egyébként azt gondolom, hogy Páger és az Argentínába emigrált Kollár Béla között akkor is lett volna valamiféle kapcsolat, ha történetesen Páger nem rendez Kollár-színdarabot, illetve nem szerepel benne. Págert népszerű festőként ismerték Buenos Airesben, emellett színdarabokban szerepelt, rendezett, és működött díszlettervezőként is. Elképzelhetetlen, hogy az újságkiadással, szerkesztéssel foglalkozó Kollár, ha netán Magyarországon nem is hallotta volna Páger nevét, ne figyelt volna föl a kulturális körökben közismertté vált volt honfitársára. (Szóval csak oda akarok kilyukadni, hogy akár tudtak, akár nem tudtak arról a színdarabról a Páger hazahívását tervező magyarországi szervek, nem minden logika nélkül keresték meg a demokratikus stb. gondolkodású Kollárt, amikor a színész kinti tevékenységét jól ismerő személytől akartak referenciához jutni.)

A szócikkből én mindenképpen kivenném az álnévre utalásokat, tehát azt, hogy "Feltehetően írói álnév", és az ehhez fűzött, az álnév használatának lehetséges okait soroló magyarázatot, továbbá azt, hogy ".(..lehetséges, hogy...) vagy Szász Béla egyik álneve.", valamint ezt is: "Azt, hogy Szásztól különböző személy, az támasztja alá, hogy". Szerintem bizonyított, hogy Kollár Béla nem azonos Szász Bélával, kár ezzel megzavarni az olvasókat. Azt viszont el kellene mondani, hogy valamikor a harmincas évek legvégén, vagy negyvenes évek legelején Argentínába, Buenos Airesbe emigrált (ki lehet ugyan találni, de konkrétan nincs kimondva, csak Szász Béláról), és valószínűleg ott élte le az életét.
Amúgy elnézést, nem akarok beleszólni!

ZorróAszter 2017.01.03. 02:49:16

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Az álnévvel kapcsolatosan én azért lettem ennyire óvatos, mert megírtam a József Attilával kapcsolatosan régi nünükém, Rátz Kálmán cikkét. Akit mindenki nyilasnak tart. Azonban kiderült, hogy többen felhasználták a nevét, baloldaliak, és a neve alatt adták ki a műveiket.

Namármost Rátz köréhez tartozott Stolte István is (őt most írom), őhozzá kapcsolható Szász Béla. Szóval ez egy brancs, akik összevissza írogattak más név alatt. Cseppet sem zavartatták magukat.

Úgyhogy simán elképzelhető, hogy bár Kollár az, akinek mostmár hisszük. Azonban például Máli néni mégis Szász, és nem Kollár.

Vagy akár az Egymillió pengő írója is valójában Szász.

Én az irodalmárok helyében ezeket a műveket sorra alávetném a ma már egész hatékony, bűnügyekben használt statisztikai-stilisztikai programok elemzésének hogy kiderítsük, végülis ki mit írt a szerző megjelölésétől függetlenül.

Lehet, hogy nagy meglepetések érnének bennünket.

Szóval én már azon se csudálkoznék, ha az derülne ki, hogy József Attila azt az ominózus Nemzeti szocializmus kezdetű írását valójában Rátz kérésére Rátz számára fogalmazta volna, aki akkoriban már esetleg pedzegette azt a nyilas ellenpártot, de akkor letett róla, s amit csak pár év múlva hozott létre Független Magyar Szocialista Párt néven.

Szóval én hagynám a bizonytalanságot ha tényleg ennyire bizonytalan a helyzet.

"Amúgy elnézést, nem akarok beleszólni! "
Ne tessék viccelni. Én kértem az Ön értékes véleményét és segítségét.

KapitányG 2017.01.03. 08:03:08

Az az információ honnan származik, hogy "Máli néni mégis Szász, és nem Kollár."? Markovits Györgyi szerint Máli néni egyértelműen Kollár Béla álneve.

ZorróAszter 2017.01.03. 12:11:04

Csak példaként mondtam ezeket, hogy ezek az emberek - különösen ez a kör - annyit variáltak az álnevekkel, hogy én még ilyen fejleményen sem csudálkoznék.

Arra lennék kíváncsi, hogy Kollár miként kötődött ehhez a csoporthoz még Budapesten. Ő pár évvel idősebb mint Szász vagy Stolte. De ha az 1902-es születési dátum téves, akkor lehet, hogy Szombathelyen ő is iskolatársuk volt, de azt sajnos nem tudom megnézni.

ZorróAszter 2017.01.03. 14:41:04

És még egy érv: Itt vannak az Új Világ összes szerzői. Közöttük Kollár Béla. De Szász Béla nincs. Lehetséges hogy nem írt a saját lapjába? Vagy írt, de Kollár néven?

library.hungaricana.hu/en/view/ORSZ_PIMU_Pimbf_A_35_37/?pg=161&layout=s&query=koll%C3%A1r%20b%C3%A9la

KapitányG 2017.01.03. 15:52:00

@ZorróAszter: Biztos, hogy itt szerepel az összes szerző? Kérem elolvasni a 4. (az eredeti dokumentumban 436.) oldaltól: epa.oszk.hu/01400/01464/00010/pdf/433-443.pdf

KapitányG 2017.01.03. 16:22:10

@ZorróAszter: Itt találtam utalást az Új Világ betiltására:
www.polgariszemle.hu/?view=v_article&ID=632
"Magyar lapokból pedig a Délamerikai Magyarságot és – a háború alatt megjelent, szélsőbaloldalisága miatt betiltott – Új Világot kivéve az újságokból is legfeljebb szórványszámokat találunk (pl. a Szabad Szó számai). "

KapitányG 2017.01.03. 16:33:13

Egyébként nem is értem ezt a Szöllősi Antal általi közlést:
ungerska.se/index.php?option=com_content&view=article&id=260:argentinai-magyar-folyoiratok&catid=57:argentina&Itemid=92
Hogy szerkeszthette Szász az 1954. július – 1956. október között megjelent Argentínai Magyar Életet, ha 1946-ban hazajött Magyarországra, és 1957-ig itthon élt?

ZorróAszter 2017.01.04. 01:20:25

Ha arra tetszik utalni, hogy Lippay Zoltán is hiányzik, akkor meg vagyok győzve.

"Hogy szerkeszthette Szász az 1954. július – 1956. október között megjelent Argentínai Magyar Életet, ha 1946-ban hazajött Magyarországra, és 1957-ig itthon élt? "

A cikkében ez áll: " 1954. szeptember 1-jén szabadon bocsátották, majd rehabilitálták."
Csak arra tudok gondolni, hogy Kollár Béláék ezzel bosszantották az ÁVH-t, hogy ezzel jelezték, hogy ártatlannak tartják.

Azt nem hiszem, hogy 54-ben már annyira szabadon tartották a börtönben, hogy akár levelezhetett is.

Volt ilyenre is példa, pl. Papp Simon, de Szász szerintem nem ilyen volt.

ZorróAszter 2017.01.04. 01:33:56

Azt hiszem, minden fellelhető szálat felgombolyítottunk. Egyetlen továbblépési lehetőség maradt, de nem tudom, hogyan lehetne rajta még tovább lépni:

"KOLLAR, BELA was born 15 July 1902, received Social Security number 067-54-7958 (indicating New York) and, Death Master File says, died 15 November 1990 3,973,200"

Illetve még az jutott eszembe, hogy esetleg írok az Argentin Nagykövetségnek. Mert esetleg ha biztosak lehetnénk legalább a születési dátumában, akkor előbbre juthatnánk.

ZorróAszter 2017.01.04. 01:48:18

Nekem egyébként valami azt súgja, hogy több műve is megjelent más álnéven.

Túl sikeres volt a megjelent négy műve ahhoz, hogy megelégedjen ennyivel.

KapitányG 2017.01.04. 08:41:24

@ZorróAszter: Erről a Kollár Béláról még azt is tudjuk, hogy Miamiban halt meg.
death-records.mooseroots.com/l/97374802/Bela-Kollar
Amikor megtaláltam, ahogy írtam is, még 29-én, biztosra vettem, hogy névazonosság, de végül is nem elképzelhetetlen, hogy valamikor áttelepült az Egyesült Államokba.
Nem nagyon mertem nézelődni a SortedByName.com-on, mert attól tartottam, valahol rám ugrik egy felugró ablak, vagy valami ilyesmi, és dollárokat követel tőlem, de mintha olyasmit láttam volna, hogy be vannak szkennelve az eredeti anyakönyvi bejegyzések. Abból tán kiderülne a születési hely, de az biztosan, hogy pontosan hol, milyen intézménynél(?) anyakönyvezték a halálesetet.

Vagy esetleg valamelyik Buenos Airesben működő magyar - praktikusan kulturális - szervezettel felvenni a kapcsolatot, és megkérni őket, segítsenek az elsősorban nem mint a hajdani baloldali újságok szerkesztője, hanem mint "két könyve megjelenéséről is tudunk - szerző, akinek az egyik művéből film is készült" Kollár Béla sorsáról kideríteni valamit.

ZorróAszter 2017.01.04. 12:32:09

Igen, Argentínában a 70-es évekig puha diktatúrák voltak, és aztán kezdtek bedurvulni. Simán lehet, hogy Kollár szedte a sátorfáját, és átköltözött az USÁ-ba.

Én megreszkíroznám a 10 dolcsit, ha tudnám, hogy eredményre vezet. De sajna majdnem biztos, hogy nem. Inkább megpróbálom az Argentin Nagykövetséget, hátha tudnak valami adatbázisban nézelődni.

Az argentínai magyar emigrációval az a gond, hogy szerintem már senki se emlékszik rá.

KapitányG 2017.01.06. 16:08:36

@ZorróAszter: Nem is arra gondoltam, hogy emlékeznek még rá, inkább arra, hogy egy magyar kulturális szervezetben esetleg akad valaki, akiben felébred a kíváncsiság, és hajlandó szétnézni az ottani könyvtárakban, archívumokban stb.

ZorróAszter 2017.01.08. 16:03:27

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Bocsánat hogy csak most vettem észre ezt a kommentjét.

Közben volt némi fejlemény. A PIM kitette a születési dátumot, ami megegyezik az amerikai születési dátummal és hogy ő írta a Dr. Mezítláb című regényt. Úgyhogy mostmár csak egy apróság hiányzik a 100%-hoz, hogy megerősítse valaki, hogy biztosan ő írta az Egymillió pengőt is.

Én szívesen felkeresnék ilyen argentin irodalmár forrást, csak egyelőre nem nagyon tudom, hogy kezdhetnék hozzá.

KapitányG 2017.01.08. 20:17:58

@ZorróAszter: Na, akkor már a születési hely is kiderült :)

www.lamoszsz.org/argentina_HKK.html
Esetleg meg lehetne próbálni írni egy szívhez szóló mailt ennek a Haynal Alajosné Kesserű Zsuzsánnának, elmesélni neki, hogy idehaza előkerült bizonyos Kollár Bélának egy színdarabja, annyit tudunk róla, hogy ettől meg ettől Buenos Airesben élt, könyveket írt, egyik művéből filmet is csináltak, meg lehet nézni a YouTube-on, jó lenne kideríteni, mi lett ennek az embernek a sorsa, esetleg tudna-e segíteni ebben
Csak ötlet, nem biztos, hogy ez a jó megoldás.

ZorróAszter 2017.01.10. 15:30:30

@KapitányG:

Köszi szépen a tippet. Megpróbálom.

KapitányG 2017.01.10. 17:33:09

@ZorróAszter: Majd kérek szépen beszámolót az eredményről, ha lesz :)

KapitányG 2018.01.10. 10:40:05

@ZorróAszter: Ezek szerint nincs előrelépés :(
(Gondoltam, megvárom az évfordulót...)

KapitányG 2018.01.10. 10:42:57

@KapitányG: Majdnem sikerült is, csak kicsit elhamarkodtam :) Csak miután elküldtem, akkor jöttem rá, hogy még csak 10-e van.
Most már mindegy :)

ZorróAszter 2018.01.24. 07:27:28

@KapitányG:

Kedves KapitányG:!

Nem-nem. Sikerült szerezni egy csomó infót. Például megtaláltam a korabeli Film-Színház-Muzsika egyik számát, amiben benne van a fényképe, és nyilvánvaló, hogy azonos azzal, aki az Argentínában megjelent regény címlapján látható.

Csak szokásom szerint lusta voltam, hogy megírjam a cikket.

Pontosabban átírjam és feltöltsem a fotó. De akkor még a héten sort kerítek rá :o)

KapitányG 2018.01.24. 12:39:07

@ZorróAszter: Gratulálok az eredményekhez, és érdeklődéssel várom az új információkat!

ZorróAszter 2018.02.05. 08:22:13

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Körülbelül kész. Ha most meg tetszik nézni, akkor még a kép is fenn lesz. (Ahogy az olvtársakat ismerem, a képet hamarosan le fogják törölni.)

KapitányG 2018.02.05. 14:21:56

@ZorróAszter: Köszönöm, megnéztem.
Jó lett a szócikk.
Azt, hogy Freireich, honnan lehet tudni?

ZorróAszter 2018.02.06. 11:32:50

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Köszi szépen.

Sajnos nekem nincs accountom az adatbázisokhoz, de bízom Gyurika wikipédiás olvtárs hozzáértésében.
Ő valami házassági anyakönyvi kivonatot talált.

KapitányG 2018.02.08. 19:20:39

Bízni én is bízom (bár nem ismerem Gyurikát), de azért nem ártott volna valami forrás. Próbáltam keresni, ezt találtam:
www.buscardatos.com/Personas/PadronYGuia/cpa.php?apellido=C1179AAS&verPagina=2
meg ezt:
www.dateas.com/es/persona/kollar-bela-freireich-20082097946
- nyilván innen lehetne továbblépni, de hát még csak azt sem tudom, mi az a CUIT / CUIL / CDI vagy ID
Mindenesetre a "becsült" 116 év, illetőleg a másik linken a születési dátum valószínűsíti, hogy a "mi" Kollár Bélánkról van szó.
A Freireich miatt elsősorban a nyíregyházi születési anyakönyv bejegyzését lenne érdemes megnézni.
süti beállítások módosítása